Vandaag female powerrrrr want Tjitske is aan het woord (red.):
Vanmorgen ben ik laat wakker (uurtje of 7) en lig heerlijk te lezen, tot de zon het zowaar te warm in de tent maakt en ik geluid van mijn vakantiemaatjes hoor. Ongelooflijke gewaarwording.
We hebben het plan opgevat om in de ochtend Entrevernes uit te proberen. Na een (achteraf iets te) relaxt ontbijt gaan we op weg naar de landing. Er vliegen al 2 pentes jaloursmakend omhoog. Daar aangekomen blijkt de camping uitbreidingsdrang te hebben en heeft de parkeerplek langs de weg geclaimd. Gelukkig weet Jasper dat er ook een officiele plek hoort bij deze landing. Nadat we Jasper zijn camper daar hebben neergezet zijn we snel naar Entrevernes gereden. Slechts 2 andere piloten zijn daar aanwezig. Aangezien Jasper nog geen vluchten in zijn logboek heeft gekregen deze dagen, mag hij eerst (= Winddummy). De wind komt cross uit Zuid en het is even wachten op een mooi opwindje. Jasper zet zijn scherm omhoog, maar het wordt scheef weggezet. Corrigeren helpt niet meer. Jasper blijft staan en zijn scherm zoekt een mooi een plekje in de bomen. Gebroederlijk lopen we een poosje 4-dimensionaal te macramé-en tot de boom besluit zijn prijs weer vrij te geven.
Na een gedegen lijncontrole staat Jasper opnieuw startklaar. Na de start blijkt al snel dat de Noordwind zich ook met de vlucht bemoeit en dat het niet heel fijn is in de lucht. Jasper vliegt naar Doussard. Ik (Tjitske) stond al klaar en voel af en toe een briesje in de nek, samen met de info van Jasper besluiten Dirk en ik ons boeltje dan ook maar te pakken en de Skoda naar beneden te rijden. Na een snelle stop voor vocht en levensmiddel op de camping rijden we naar Planfait. Daar ziet het er goed uit. Windje uit Noord, maar mooie bellen van voor. Snelle Dirk is al gauw airborne en in een iets rustiger tempo volgen Jasper en ik. Ik speer in ca 3 keer heen en weer naar 250m boven starthoogte en steek over richting de voet van de tandjes. Veel zink, maar het lukt toch om aansluiting te vinden en ik kom mooi naar boven. Dirk zie ik al aan de tandworteltjes flossen. Jasper meldt intussen dat zijn speedsysteem vastzit en dat hij continu met halfspeed moet vliegen en dus naar de landing gaat. Gelukkig krijgt hij het nog op tijd uit de knoop en kan een nieuwe poging doen. Helaas is voor hem 150 m boven de start de limit.
Het was goed vliegbaar, maar ook moeilijk te doorgronden. Van +4 naar -5 en waarom? Na ongeveer een uur vliegen vonden Dirk en ik het welletjes en zijn naar de landing gegaan. Ik kwam richting landing in dikke zink en kon nog net na een andere piloot het scherm richting de wind draaien. Helaas vertikte de knakkert voor mij zijn scherm naar beneden te halen en ben ik op mijn billen geland en om hem heen gegaan. Na het inpakken ben ik nog verhaal gaan maken bij de knakkert, maar dat is een frustrerende bezigheid als het een Fransman is die geen woordje buiten de grens spreekt.
We hebben de middag afgesloten met terras, auto halen,inkopen doen, biertjes drinken en niet te vergeten naar Dirk zijn nieuwste hobby kijken: vliegen met een helicoptert(je) Jasper en Dirk zijn aan het koken begonnen, dus ik doe nog even alsof ik nog heel druk met deze weblog bezig ben. 😉 Het ritueel voor vanavond zal niet heel veel anders zijn dan die jullie kennen, schat ik zo in.
Groetsels.
juni 18th, 2015 at 21:59
I love this female powerrrrr!!!
juni 19th, 2015 at 10:51
Me too!!!!!
Natuurtalent! (Daar moet ik de eerstvolgende vliegweek gebruik van maken! 😉 )